Blog Digitálního obchodníka

6 tipů pro lepší e-mail marketing

6 tipů pro lepší e-mail marketing.

Obsah e-mailu by měl být jistě zajímavý, ale design je první věc, které si vaši příjemci nepochybně všimnou. Pokud chcete, aby si čtenáři, namísto kliknutí na další e-mail, přečetli ten váš, je nezbytné v nich vzbudit zvědavost a potěšit jejich oči. Tady je pár příkladů, jak vyzrát na design e-mailu.

 

1. Udělejte ho mobilně přátelský

 

Podle statistik jsou dva ze tří e-mailů otevřeny v mobilním telefonu. Zkontrolujte si proto, jestli jsou vaše e-maily tomuto prostředí přizpůsobeny. Základními body, které by v tomto ohledu měl e-mail splňovat, jsou velký text, malá velikost obrázků, jednoduché a vzdušné rozvržení e-mailu a dotyková tlačítka uvnitř. Pokud používáte obrázkovou hlavičku, využijte responzivního designu, aby se správně zobrazovala ve všech zařízeních.

 

2. Nespoléhejte se příliš na obrázky

 

Zatímco některé poštovní služby stahují obrázky automaticky, mnoho vašich příjemců musí obrázky nejprve povolit, aby se jim zobrazily. U těchto čtenářů se místo obrázků objeví bílé plochy. Proto byste u obrázku měli vždy vyplnit alternativní text a název. Tyto údaje se totiž zobrazí, i když se obrázek nenačte. Zároveň zachovejte v textu všechny důležité informace, aby čtenářům nic neuniklo, pokud se jim obrázky nezobrazí. Zkuste si tedy přečíst e-mail bez obrázků, abyste se ujistili, že je komunikace stále smysluplná, i když vidíte jen text.

 

3. Viditelné odkazy, na které lze jednoduše kliknout

 

Určitě nechcete své příjemce naštvat tím, že si odkazy budou muset sami najít. Odkazy by vždy měly být zvýrazněny nějakou kontrastní barvou, nejčastěji modrou. Také zvažte jejich podtržení či ztučnění, aby byly v e-mailu lehce nalezitelné. Použijte kombinaci textových odkazů a odkazů vytvořených z obrázků. Tak využijete všechny možnosti, jak čtenáře dostat na své stránky. Víc odkazů v e-mailu vám umožní nasměrovat příjemce tam, kde je opravdu potřebujete mít.

 

4. Pište krátké e-maily a k věci

 

Komerční e-maily by neměly mít více než 300 slov. Dlouhé e-maily nejsou pro čtenáře příliš přitažlivé. Je u nich větší pravděpodobnost, že skončí v koši. Aby byl e-mail snáze čitelnější, můžete použít podkapitoly a odrážky.

 

5. Nepoužívejte SPAM slova

 

Existují spamové filtry, které rozhodují o tom, jestli e-mail buď doručí, nebo ne.  Zdržte se proto používání slov, na základě kterých mohou tyto filtry vyhodnotit váš e-mail jako SPAM. Mezi taková nežádoucí slova patří třeba:

 

-          Hotovost, peníze, laciný

-          Práce doma, jak vydělat peníze, free

 

Pokud se stane, že e-mail přes spamové filtry přeci jen projde, zdaleka nemusí vzbudit nadšení u vašich příjemců. I když může být těžké nepoužít některé z těchto slov, zkuste je alespoň minimalizovat, abyste zvýšili své šance na úspěch. Buďte kreativní a snažte se najít vhodnou cestu, jak své sdělení sdílet a zaujmout vaše čtenáře.

 

6. Otestujte každý e-mail

 

Předtím, než odešlete e-mail celé databázi, pošlete si ho pro kontrolu na testovací e-mailové adresy. Následně si otevřete e-mail v počítači i v mobilním telefonu, abyste se ujistili, že se správně zobrazuje v různých zařízeních. Zkomolený text se špatně se zobrazujícími obrázky neudělá příliš dobrý první dojem.

 

E-mail může být jedním z nejúčinnějších nástrojů vašeho digitálního podnikání. Nicméně efektivní a příjemný design je velmi důležitý. Dejte si záležet na tom, že jsou e-maily snadno čitelné a příjemné na pohled. Odměnou vám bude vyšší openrate (otevíranost e-mailů) a šťastnější příjemci, kteří vaše e-maily budou „hltat“.

 

tlacitko

 

co-kdyz-je-to-jinak-dusan-soucek

facebook





Kontakty

Máte nějaký dotaz, stížnost nebo přání? Neváhejte nás kontaktovat.

Adresa

Digitální obchodník, s.r.o.

Pod Všemi svatými 603/40, Severní Předměstí

301 00 Plzeň

IČ: 03242455

Telefon

ČR: +420 733 595 818, +420 733 595 805
Voláte ze zahraničí? Neutrácejte. Pošlete SMS, zavoláme zpět.


2019 © Digitální obchodník - Všechna práva vyhrazena
Webdesign Webdesign, tvorba webových stránek - RTsoft s.r.o.
Zpět nahoru