Blog Digitálního obchodníka

7 chyb e-mail marketingu

WRITING 101 (2)

 

1.       Nepravidelné posílání e-mailů

 

E-mail marketing funguje nejlépe, když je pravidelný. A je logické a pochopitelné, že je potřeba mít co říct (co e-mailem posílat).  Zájem u svých kontaktů vzbudíte pouze, když jim budete posílat zajímavý obsah. A mělo by být vaší snahou, mít jim co říct každý týden, nebo alespoň měsíc.

 

2.       Nebudování rostoucí databáze

 

Možná se vám to nebude líbit a říkáte si, že se 100 kontakty na své nejbližší přátele určitě zabodujete, protože tam máte velkou důvěru. Můžu vás uklidnit – nezabodujete. Spíše naopak. E-mail marketing je hra velkých čísel a každý by se měl snažit, aby jeho databáze rostla. Každý kontakt má také omezenou reakční dobu (s 5 let starými kontakty díru do světa neuděláte). Musíte se postarat o neustálý přiliv nových kontaktů.

 

3.       Neposílání očekávaného obsahu

 

Příklad: Stáhnu si ebook na stránkách o finančním poradenství, ale vzápětí po pár e-mailech mi přijde pozvánka na webinář, který je úplně o něčem jiném, než o financích. Bohužel platí, že pracně budovaná důvěra jde v tomto případě hodně dolů. Neposílejte lidem nic, o co si neřekli. Když se zajímám o finance a přijde mi e-mail, ať jdu meditovat do lesa – co si asi pomyslím.

 

4.       Chybějící výzva k akci (neviditelná)

 

Toto se vám opět nebude líbit, ale vaše e-maily opravdu čte jen velmi málo lidí. Většina z nás e-maily jen skenuje a hledá v nich grafický, záchytný bod. Tím může být třeba NADPIS, proklik, něco, kam nám padne oko a je jasné, že tam můžeme udělat nějakou akci. Pokud není z e-mailu zřejmé, co mají jeho čtenáři udělat a co získají – efektivita je velmi, velmi nízká.

 

5.       Pouze prodáváte

 

Přímý prodej nefunguje. Bez vybudované důvěry a podvědomí o kvalitě vašich služeb se na prodeji hodně nadřete. E-mail marketing je právě možnost, jak si takovou důvěru budovat téměř automaticky. Je to cesta, jak do světa vysílat, že jste odborník a rozumíte tomu, co děláte. A když vznikne u vašich odběratelů potřeba kupovat a ví o vás (pravidelně se jim připomínáte s tím, co je zajímá), tak většinou moc neváhají a osloví přímo vás.

 

6.       Neprodáváte vůbec

 

Rozkaz ten zněl jasně: „Jdi a tady si kup moji službu.“ Tato chyba si trošku odporuje s tou předchozí, kde říkám „neprodávejte“. Ale pozoruji, že spousta lidí se na to „budování důvěry a posílání hodnotného obsahu“ až moc upne. A pomalu nedá šanci svým fanouškům něco si u nich koupit. Nebojte se občas poslat prodejní e-mail. Minimálně se zapíšete do podvědomí svých odběratelů, že se u vás dá koupit řešení jejich problému.

 

7.       Podcenění síly předmětu a jména odesílatele

 

Vaše jméno (kdo e-mail posílá) a předmět e-mailu prostě rozhodnou, zda to někdo bude vůbec číst. O tom není třeba diskutovat. Jméno si budujete dlouhodobě tím, co děláte. Sílu předmětu můžete ovlivnit vždy. Věnujte ji velkou pozornost. Inspirujte se u kolegů, nadpisy v časopisech atd. Nepodceňujte sílu předmětu a jména.

 

Dušan Souček

co-kdyz-je-to-jinak-dusan-soucek

facebook





Kontakty

Máte nějaký dotaz, stížnost nebo přání? Neváhejte nás kontaktovat.

Adresa

Digitální obchodník, s.r.o.

Pod Všemi svatými 603/40, Severní Předměstí

301 00 Plzeň

IČ: 03242455

Telefon

ČR: +420 733 595 818, +420 733 595 805
Voláte ze zahraničí? Neutrácejte. Pošlete SMS, zavoláme zpět.


2021 © Digitální obchodník - Všechna práva vyhrazena
Webdesign Webdesign, tvorba webových stránek - RTsoft s.r.o.
Zpět nahoru