Blog Digitálního obchodníka

Chyby, které stojí vaše podnikání peníze

Doprovodný obrázek ke článku o chybách, které stojí Vaše podnikání peníze.

Jeden citát praví: "Každý člověk dělá chyby, ale jen hloupý u nich zůstává." V marketingu toto platí dvojnásob. Značnou část chyb si totiž ani neuvědomíme, dokud nás nepoloží "na záda". Připravili jsme pro vás článek s nejčastějšími chybami podnikatelů na poli marketingu.

 

Neznat náklady na akvizici

 

Když začínáte s podnikáním, většinu z vás bude zajímat hlavně to, za kolik peněz Vám marketingové metody přivedou klienta. Abyste mohli získat odpověď, měli byste znát vaše aktuální náklady na akvizici a z toho pak můžete vypočítat, kolik nákladů připadne na určitou kampaň.

 

Dříve společnosti často neměly možnost vyzkoušet různé metody získávání zákazníků, nebo používaly, co nebylo jisté. Proto než si budete jistí tím, co vám přivede nové zákazníky, vyzkoušejte mnoho různých třeba i malých taktik, dokud neobjevíte tu, která vám přinese zisk.

 

Neznat míru konverze

 

Další otázka, na kterou byste měli být schopni odpovědět. To znamená, že když přivedete určité množství návštěv na váš web, kolik z nich vám zvýší obrat? Pokud je váš současný konverzní poměr nízký, je to z důvodu nízké kvality vašeho obchodu, produktu či web designu? Nad tím je potřeba se zamyslet.

 

Hodnota dlouhodobé reklamy

 

Velká část podnikatelů používá k získání nových zákazníků reklamy. Ty fungují tak, že platíte určitou částku a získáte určitý počet možných platících zákazníků.

Na rozdíl od reklamy, která se objeví na pár vteřin a zase zmizí, se vyplatí věnovat se dlouhodobějším reklamám, které zvyšují povědomí o vaší značce. Mezi ně patři např. blogování, příspěvkování na různých sociálních sítích, diskuze atd.

 

Neprovádění A/B testování

 

Jeden z nejvíce dostupných a přitom nejčastěji přehlížených faktů na zvýšení konverzí je právě A/B testování. Proveďte drobné změny na stránce, jako je jazyk, barva a obrázky a podívejte se, který z nich vám přinese více konverzí. Toto testování můžete provádět nejen na webových stránkách, ale také při rozesílání newsletterů.

 

Webináři Kafe s podporou o A/B testování >>>

 

Neblogování

 

Blogování je důležité zvláště v době, kdy začínáte s podnikáním nebo uvádíte nový produkt na trh. Než budete investovat do reklamy a marketingu, zkuste se na nějaký čas věnovat blogování. Blog má totiž obrovskou přidanou hodnotu. Vytváří důvěru u vašich návštěvníků webu a je dobrým výchozím bodem před zahájením dalších marketingových aktivit.

 

Nestanovení si cílů

 

Každý má k dispozici jiný rozpočet. Někteří mají větší prostor pro experimentování, zatímco jiní počítají každý peníz. Předtím, než se pustíte do marketingu, stanovte si jasné cíle. 

Mezi cíle patří např. stanovit si:

 

-          určitý počet návštěvníků vašich webových stránek

-          míru konverze

-          množství e-mailových adres

-          počet stažení eBooku

-          přírůstek fanoušků na sociálních sítích aj.

 

Bez jasných cílů nelze určit, jaký typ prodeje vám nejlépe vyhovuje a je pak mnohem větší pravděpodobnost, že budete zklamáni z výsledků, které získáte.

 

Markéta Miksová

marketa@digitalni-obchodnik.cz

co-kdyz-je-to-jinak-dusan-soucek

facebook





Kontakty

Máte nějaký dotaz, stížnost nebo přání? Neváhejte nás kontaktovat.

Adresa

Digitální obchodník, s.r.o.

Pod Všemi svatými 603/40, Severní Předměstí

301 00 Plzeň

IČ: 03242455

Telefon

ČR: +420 733 595 818, +420 733 595 805
Voláte ze zahraničí? Neutrácejte. Pošlete SMS, zavoláme zpět.


2021 © Digitální obchodník - Všechna práva vyhrazena
Webdesign Webdesign, tvorba webových stránek - RTsoft s.r.o.
Zpět nahoru