Povím Vám svůj čerstvý obchodnický zážitek o tom, jak je důležité mít vlastní web, vlastní doménu, hezkou e-mailovou schránku a vůbec celkově fungovat v online světě. Vlastně několik příběhů…
Nedávno jsem měl jednání s jedním budoucím obchodním partnerem. Kromě plánování velkých věcí (jak je u nás zvykem), jsme prohodili i pár slov o tom, jak je důležité propojovat živý a digitální svět. Protože, i když se to nezdá, každý si Vás rád vygooglí, prozkoumá, co dáváte na facebook atd.
Po skončení našeho jednání se ale stala jedna věc, díky které jsem si ještě více uvědomil potřebu vlastního webu. Ten chlapík mi přidal komentář na web s poznámkou, že o mně ještě dohledával nějaké informace.
Fůůůha, on si mě prověřoval… No toto!!!
A pak mi to došlo. Spojilo se mi několik věcí dohromady.
V mé databázi se objevila zajíma e-mailová adresa, která mě přinutila jít googlit a hledat, kdo se pod ní skrývá. Narazil jsem na pěkný web, majitele jsem si prohlédl na Linkedin a pak už jsem bral telefon a domlouval schůzku.
Máte hezkou e-mailovou adresu, nebo používáte gmail, či seznam. Více se o tom dočtete zde.
Pak jsem ještě trošku propátral web, abych si udělal přípravu na jednání a vyplnil formulář, abych věděl.
Můj budoucí partner vlastně udělal po schůzce to samé – proč mě to překvapilo? Prostě jsme oba googlili a hledali informace jeden o druhém. Mně to přišlo úplně přirozené, ale když jsem si pak uvědomil, že kolega udělal to samé, tak mi docvaklo, jaká obrovská síla je v osobním webu.
Střih… jeden rok zpátky…
Ale nenechte se mýlit. Nezačalo to pozváním na oběd, ale už mnohem dříve. Dobře jsme o sobě s Pavlem věděli, sledovali jsme své blogy a příspěvky na sociálních sítích.
Těžko říct, zda bychom spolu začali dělat byznys, kdybychom se už před tím neseznámili pomocí online světa… Spíše si myslím, že ne. Nebo by to přišlo mnohem déle.
Vlastní web už není něco navíc, ale začíná to být nutnost. Minimálně mezi obchodníky, kteří jedou sami na sebe určitě.
Když někoho zvete na oběd, nebo obchodní jednání, můžete si být jisti, že si Vás dřív nebo později vygooglí.
Mám ještě jeden příběh na závěr.
Než se začala psát moje online kariéra, tak jsem měl malé interiérové studio. Víte, odkud jsem získával zakázky?
Správně, z internetu. Tenkrát jsem netušil nic o redakčních systémech, možnostech automatizace e-mail marketingu atd. A můj online marketing mě stál hodně peněz, které bych dnes už do online prezentace nedal – respektive investoval jinak.
Ale přes to všechno jsem 90 % zakázek získával z internetu a když jste do vyhledávače zadali „návrhy interérů Beroun“, tak jste neměli moc jiných šancí, než zavolat mě. ;-)
Vlastní web je prostě nutnost. Už dávno to není něco navíc, nebo luxus. Díky nástrojům na internetu může mít dnes každý svůj web doslova za pár korun a během chvíle.
Váš budoucí zákazník či obchodní partner jde právě googlit…
Dušan Souček |
Nejnovější příspěvkyRubriky |
Máte nějaký dotaz, stížnost nebo přání? Neváhejte nás kontaktovat.
Digitální obchodník, s.r.o.
Pod Všemi svatými 603/40, Severní Předměstí
301 00 Plzeň
IČ: 03242455
ČR: +420 733 595 818, +420 733 595 805
Voláte ze zahraničí? Neutrácejte. Pošlete SMS, zavoláme zpět.