Blog Digitálního obchodníka

Předmětem e-mailu k nárůstu čtenosti

Jak napsat předmět e-mailu

Převážná část podnikatelů si při psaní newsletteru dá nejvíce záležet na samotném textu e-mailu. S předmětem si většinou už takovou práci nedají. Přitom jediné, co příjemce vidí jako první u doručeného e-mailu je odesílatel a předmět.

 

Je třeba vzít na vědomí, že vaši zákazníci dostávají nespočet e-mailů denně. A tyto e-maily mají různé předměty. Některé se tváří jako spam, z jiných čiší prodej nebo nátlak. V takovém množství e-mailů by se měl ten váš vyjímat a příjemce zaujmout, vzbudit v něm zvědavost. Pokud toho nedocílíte, vaše několikahodinová práce skončí během pár vteřin v koši.

 

Jaké předměty tedy vaše klienty zaujmou?

 

1.  Otázka

 

Člověk je tvor od přírody zvědavý. Kdybychom nebyli zvědaví, nic bychom se nedozvěděli a zdaleka bychom nebyli tam, kde jsme dnes. Otázka je tedy ideální způsob, jak zákazníky zaujmout. Není snad třeba zdůrazňovat, že pokud v předmětu položíte otázku, musíte na ni zákazníkům v e-mailu odpovědět.

 

Příklad: Jak si rychle pomoci od bolesti?


 

2.  Použijte čísla

 

Číslovky jsou něco neobvyklého. Přeci jen se nevyskytují v každé druhé větě, a tak pokud se v textu objeví, je to jakési zpestření písmenkového stereotypu. Číslovky z textu "vyčnívají", proto dokážou upoutat naši pozornost. Nejčastěji se používají kulaté číslovky, čísla do desítky, nebo všeobecně známá čísla (365 dnů v roce, 12 měsíců atd.). 

 

Příklad: 3 tipy, jak si rychle pomoci od bolesti


 

3.  „Mást“ nebo jednat přímo?

 

Vytvořit e-mail, který je nápaditý a který z 0 na 100 zvýší naši ostražitost, si vyžaduje značnou dávku kreativity. Ale pokud se vám to zadaří, spolehněte se na to, že příjemci budou váš e-mail otevírat s myšlenkou: "Co za tím jen může být?"

 

Příklad: Vidíme se?
Když Vám takový e-mail přijde od člověka, který poskytuje konzultace v oblasti marketingu, řeknete si: Co tím asi myslí? A šup, rychle si e-mail přečtete. Tak co tím tedy myslel? Je to pozvánka k seznámení na sociálních sítích.

 

Protikladem tohoto je předmět, kterým hned sdělíte, co zákazníky čeká. Tím, že klientům sdělíte obsah e-mailu neznamená, že už je víc zajímat nebude. Naopak, budou se jim v hlavě honit otázky typu: Kdy? Kde? A proč?

 

Příklad: Povídání o e-mail marketingu


 

4.  Jednejte osobně

 

Co zaručeně zabere na vašeho čtenáře je osobní způsob jednání.  Dejte mu najevo, že hovoříte přímo k němu. Tím se stane Vaše komunikace ještě efektivnější.  Když do předmětu přidáte slůvko Vy v příslušném pádě, jste na dobré cestě k tomu, aby váš e-mail otevřelo více klientů.

 

Příklad: Módní hodinky právě pro Vás, 2 tipy pro Vaše podnikání

 

 

TIP

 

V každém případě ale platí, že stále je se co učit. A když už vám docházejí nápady, jednoduše se inspirujte u ostatních. Zaregistrujte se k odběru newsletteru úspěšných firem či podnikatelů a sledujte jejich e-maily.

 

Nebo si jen při každodenním projíždění pošty dělejte poznámky, který předmět ve vás vzbudil nutkání e-mail otevřít. Vaše reakce jsou totiž totožné s reakcemi ostatních lidí. 

 

Markéta Miksová

marketa@digitalni-obchodnik.cz

co-kdyz-je-to-jinak-dusan-soucek

facebook





Kontakty

Máte nějaký dotaz, stížnost nebo přání? Neváhejte nás kontaktovat.

Adresa

Digitální obchodník, s.r.o.

Pod Všemi svatými 603/40, Severní Předměstí

301 00 Plzeň

IČ: 03242455

Telefon

ČR: +420 733 595 818, +420 733 595 805
Voláte ze zahraničí? Neutrácejte. Pošlete SMS, zavoláme zpět.


2019 © Digitální obchodník - Všechna práva vyhrazena
Webdesign Webdesign, tvorba webových stránek - RTsoft s.r.o.
Zpět nahoru