Děláte na internetu všechny možné aktivity, máte vysokou návštěvnost na webu, ale přesto nemáte tolik obchodů, kolik byste si představovali? A máte na webu reference? Zkušenost druhých lidí osloví člověka daleko víc než uměle vytvořená televizní reklama. Bohužel jsou stále hodně podceňovanou částí webu.
Představte si, že uvažujete o koupi produktu nebo nějaké službě, se kterou nemáte žádné zkušenosti. Co uděláte na prvním místě? Sednete si k internetu a budete hledat, jestli někdo daný produkt nebo službu využil a jak s ní byl spokojený.
KONEC představování. Tohle je totiž realita. Takto postupuje drtivá většina lidí, kteří můžou být vašimi zákazníky. A je to prosté. Všichni se potřebujeme ujistit v tom, že naše peníze správně investujeme. Nikdo nestojí o zajíce v pytli.
Proč je mít na webu
Podle statistik má ještě stále hodně lidí spojené nakupování na internetu s velkým rizikem. K tomu, abychom provedli objednávku potřebuje většina z nás důkaz a jakousi berličku v podobě zkušeností ostatních lidí. Reference zbavuje pochybností, vytváří důvěru a zároveň dává produktu či službě reálnou podobu. Opravdu existuje, opravdu ji někdo využil a opravdu byl spokojený.
Nezapomeňte, že referencemi vytvoříte hodnotný obsah, díky kterému vás můžou zákazníci snáze najít na internetu. Za druhé mít reference na webu je obrovským předpokladem k tomu, že návštěvníci spíše učiní objednávku, protože máte na webu vše, co zákazníci potřebují vědět.
Řekněte si o ně
Nespokojený zákazník se o své zkušenosti rád podělí. Ti spokojení se ozvou jen zřídkakdy. Proto jim jděte naproti a o referenci je požádejte. Čím více jich budete mít na webu, tím lépe.
Reference Digitálního obchodníka
Ještě žádné nemáte?
Jak je to ale s referencemi, pokud teprve začínáte podnikat? Rozhodně si je nepište sami. Věřte, že to návštěvníci poznají. Pokud jste zatím žádné produkty či služby neprodali, požádejte o referenci ty, kteří si stáhli váš ebook, nebo kteří využili vašeho poradenství zdarma.
Jak by měla reference vypadat
Reference by určitě neměla být strohá a neměla by obsahovat obecné fráze typu: „Pan Novotný je šikovný a moc nám pomohl.“ Neměla by být příliš krátká, ale zase ne moc dlouhá a určitě by v ní mělo být zdůrazněno to, že jste zákazníkovi s něčím pomohli; díky Vám se ocitl tam, kde chtěl být; dosáhl určitých výsledků atp.
Ideální je k referenci přidat fotku (ať už zákazníka, nebo třeba kuchyně, kterou jste pro něj zhotovili). Někteří zákazníci nechtějí svoji identitu prozradit. V takovém případě se anonymním referencím vyhněte, nepůsobí to příliš důvěrně.
Pokud máte možnost natočit referenci, udělejte to. Videoreference je totiž to, co katapultujte důvěryhodnost/hodnotu vašich služeb o několik úrovní výš.
Videoreference našeho zákazníka www.bydleninadoporuceni.cz
Nepodceňujte je
Určitě tedy reference neopomíjejte. Je to jeden z dalších nejdůležitejších stavebních kamenů vašeho webu. Reference představují jakési potvrzení, že to, co nabízíte, také opravdu spolehlivě plníte. Proč by tedy zákazníci neměli kontaktovat zrovna Vás. ;)
Pochlubte se nám s vašimi referencemi. Vložte nám do komentářů odkaz na stránku s nimi.
Markéta Miksová
marketa@digitalni-obchodnik.cz
|