Blog Digitálního obchodníka

Spamové pasti v e-mail marketingu

Spamové pasti

Víte, jakou antispamovou technologii používají velké poštovní servery jako je třeba Seznam.cz? Jedná se o technologii spamové pasti (black hole). Seznam.cz stojí každý den před nelehkým úkolem, jak  rozeznat vyžádanou a nevyžádanou poštu.

 

Obecně řečeno, doručení (a zobrazení) každého e-mailu stojí Seznam.cz peníze. Takže rozhodně nečekejme, že Seznam.cz bude nějak ochotně vaše newslettery doručovat. Zvlášť, když cca 80 procent e-mailů mají status obchodního sdělení.

 

Co je to technologie Spamové pasti?

 

Hned na úvod musím napsat, že je to jedna z nejrafinovanějších technik a velmi těžko se s ní bojuje.

 

Po internetu jsou různě roztroušeny e-mailové adresy, které nevykonávají žádnou činnost, takže se nikdy nemůžou přihlásit k odběru newsletterů, natož udělit souhlas s obchodním sdělením. Tyto e-maily jsou například v kontaktech na www stránkách, u majitelů domén atd. Pokud někdo sbírá kontakty tak, že opisuje kontakty ze stránek nebo nakupuje databáze, zcela jistě si tak zanese tyto "falešné" adresy do svého seznamu kontaktů a Seznam.cz tak pozná, že při sběru kontaktů nepostupujete zrovna správně.

 

Nejhorší na celé věci je to, že Seznam.cz následně celou rozesílku označí jako spam, případně ji vůbec nedoručí. Ano. To, že Vaše e-maily padají do spamu, je ještě o stupeň lepší, než když se nedoručí vůbec.

 

Co dělat, abyste se do pasti nechytili?

 

•        Nekupovat kontakty

 

•        Posílat jen na kontakty, co mají skutečně zájem o Vaše e-maily

 

•       Náš systém Mailator obsahuje v detailu statistik informaci o tom, jako jsou Vaše e-maily čtené dle domén. Pokud máte u některé domény podezřele malé čísla (nebo dokonce 0), je velka pravděpodobnosti, že jste ve spamové pasti.

 

•        Spamové pasti (=kontakty) se bohužel tváří jako doručené, ale jsou nepřečtené.

 

A jak situaci řešit?

 

1.       Systém Mailator automaticky označuje e-maily, na které nebylo možné e-mail doručit. Nepokoušejte se je znovu aktivovat. Je možné, že mezi nimi budou i falešné účty Seznamu.cz.

 

2.      Ačkoli to zní hrozně, tak pokud někdo Váš e-mail už více jak 6 měsíců nepřečetl, vyřaďte ho z databáze. Mailator podporuje virtuální skupiny, které to dokáží zjistit. Rozhodně je lepší mít menší databázi lidí, kteří Vaše e-maily čtou, než tisíce lidí, kteří nedělají žádnou akci.

 

3.      Dělejte reaktivační kampaně. Občas pošlete e-mail na skupinu nečtenářů. Udělejte pro ně zajímavou akci, která je přiměje udělat akci – vrátit se mezi aktivní kontakty. V mailatoru lze nastavit, že určitým skupinám e-mail nebude posílán, takže je to snadné.

 

Mohlo by Vás také zajímat…

 

•         Ve statistikách hromadné zprávy bude doručitelnost na Seznam.cz vždy o cca 50 procent nižší než na jiné poštovní servery (gmail, …). Důvod je ten, že Seznam.cz automaticky nestahuje obrázky (třeba na rozdíl od gmail.com), takže uživatel musí tlačítkem obrázky načíst. Ano, takto hloupě a ne jinak se měří čtenost e-mailů.

 

•        V ČR existují lidé, kteří jsou v programu Spamové pasti od Seznam.cz. Běžně e-mail používají, ale zásadně se tímto e-mailem nepřihlásí k žádnému odběru newsletterů. Pokud jim pak newsletter na takovou e-mailovou adresu přijde, problém reportují seznamu. Velmi zákeřné, ach jo.

 

•      Seznam.cz je ve srovnání třeba s gmailem velmi hloupý. Běžně se děje, že označíte e-mail, že není spam a druhý den Vám ten samý newsletter spadne opět do spamu.

 

•       Seznam.cz oficiálně vyhlásit boj newsleterům. Zkuste případně Vaše klienty přimět od Seznam.cz odejít.

 

Radek Tančouz

radek@rtsoft.cz

 

tlacitko

co-kdyz-je-to-jinak-dusan-soucek

facebook





Kontakty

Máte nějaký dotaz, stížnost nebo přání? Neváhejte nás kontaktovat.

Adresa

Digitální obchodník, s.r.o.

Pod Všemi svatými 603/40, Severní Předměstí

301 00 Plzeň

IČ: 03242455

Telefon

ČR: +420 733 595 818, +420 733 595 805
Voláte ze zahraničí? Neutrácejte. Pošlete SMS, zavoláme zpět.


2021 © Digitální obchodník - Všechna práva vyhrazena
Webdesign Webdesign, tvorba webových stránek - RTsoft s.r.o.
Zpět nahoru