Blog Digitálního obchodníka

Úspěšný web. Co to vlastně znamená?

Obrázek k článku úspěšný web a co to vlastně znamená.

Pod pojmem úspěšný web si můžeme představit několik různých dosažení výsledků, a to podle toho, co je cílem daného webu. Účelem většiny webů je poskytnout informace ostatním, v případě blogu je to čtenost článků, zprostředkování prodeje v případě inzertních portálů aj. 

 

"Obchodní web je úspěšný v případě, že prodává." Tato magická hláška se na nás valí ze všech koutů. Ale je potřeba si uvědomit, že úspěch webu se odvíjí od úrovně jednotlivých návštěvníků. Co tím chci říct? Že v případě nového návštěvníka je úspěch i to, že se na naše stránky vrací pro nějakou informaci či radu. Pokud jde o návštěvníka, který naše stránky již nějakou dobu zná a čte naše články, pak spočívá úspěch webu v tom, že koupí náš produkt či službu. Nelze tedy paušalizovat, že je web úspěšný, pokud prodává. Vždy je potřeba přihlížet k úrovni našeho návštěvníka.

 

Jaké jsou tedy předpoklady toho, že se návštěvníkům na vašem webu bude líbit a potažmo bude úspěšný?

 

1. Přitažlivý vzhled

 

Webové stránky by měly vypadat tak, aby se na nich návštěvníci cítili dobře. Většina autorů webů chce návštěvníky zaujmout, a proto web často zbytečně přeplní. Příliš mnoho fotek, blikající nápisy, samospoustějící se videa…  Na místo jasného a „čistého“ webu, vznikne jeden velký CHAOS, který určitě nikoho neoslní.

 

2. Jasná struktura a obsah

 

Přehledná struktura webu a obsah, který návštěvníkům během pár vteřin odpoví na jejich otázky. To je to, co všichni od stránek očekávají. Těžko někdo bude hledat váš kontakt pod aktualitami, nebo reference pod blogem. Zákazník by měl rychle najít informace, které hledá, jinak odchází.

 

3. Vrátí se?

 

Až doposud jste všechno dodrželi a návštěvníkům se na vašem webu líbí. Ale.. Někteří můžou jen tak bez ničeho odejít. Jaký pro ně máte přichystaný důvod, aby se na vaše stránky vrátili? Teď bez urážky – kvůli vašemu hezkému webu to určitě nebude. Dokážete návštěvníkům třeba jen tak poradit? Dejte jim důvod se na vaše stránky znovu a se zájmem vracet.

 

4. Buďte aktuální

 

Máte aktualizované stránky? Přidáváte nové články na web? Pokud docílíte toho, že se návštěvníci budou na vaše stránky vracet, je potřeba stránky také aktualizovat. Měli byste ukázat, že sledujete nové trendy a stále máte co nabídnout. A nejenže se to bude líbit vašim návštěvníkům, ale samozřejmě i vyhledávačům. Poslední příspěvek přidaný před rokem Vám na věhlasu moc nepřidá.

 

5. Jsou s vámi spokojení?

 

Ideální řešení, jak spojit příjemné s užitečným, je mít na stránkách reference. Ukažte návštěvníkům, že své práci opravdu rozumíte.  Nenuťte je, aby hledali zkušenosti jiných lidí s vámi po různých internetových diskuzích, kam beztak přispívají pouze lidé s negativními zkušenostmi. 

 

Kvalitní produkt nestačí

 

Abychom tedy dosáhli toho, že náš web bude úspěšný, v jakémkoli směru, už nestačí mít pouze kvalitní produkt. Měli bychom s návštěvníkem komunikovat, radit mu, hýčkat ho, informovat o novinkách a v neposlední řadě mu pomoci vyřešit jeho nesnáze.

 

Je to stejné, jako kdybyste přišli do restaurace, kde byste dostali výtečné jídlo, ale… Obsluha by byla nepříjemná a pomalá, příbor by byl špinavý, nikdo by se o vás nezajímal a celkové prostředí by nebylo moc útulné. Jídlo vás sice zasytí, ale moc si na něm nepochutnáte. Utratíte peníze za něco, co vás vůbec nepotěšilo. Vrátíte se tam příště?

 

Markéta Miksová

marketa@digitalni-obchodnik.cz

co-kdyz-je-to-jinak-dusan-soucek

facebook





Kontakty

Máte nějaký dotaz, stížnost nebo přání? Neváhejte nás kontaktovat.

Adresa

Digitální obchodník, s.r.o.

Pod Všemi svatými 603/40, Severní Předměstí

301 00 Plzeň

IČ: 03242455

Telefon

ČR: +420 733 595 818, +420 733 595 805
Voláte ze zahraničí? Neutrácejte. Pošlete SMS, zavoláme zpět.


2019 © Digitální obchodník - Všechna práva vyhrazena
Webdesign Webdesign, tvorba webových stránek - RTsoft s.r.o.
Zpět nahoru