Převážná část podnikatelů si při psaní newsletteru dá nejvíce záležet na samotném textu e-mailu. S předmětem si většinou už takovou práci nedají. Přitom jediné, co příjemce vidí jako první u doručeného e-mailu je odesílatel a předmět.
Je třeba vzít na vědomí, že vaši zákazníci dostávají nespočet e-mailů denně. A tyto e-maily mají různé předměty. Některé se tváří jako spam, z jiných čiší prodej nebo nátlak. V takovém množství e-mailů by se měl ten váš vyjímat a příjemce zaujmout, vzbudit v něm zvědavost. Pokud toho nedocílíte, vaše několikahodinová práce skončí během pár vteřin v koši.
Jaké předměty tedy vaše klienty zaujmou?
1. Otázka
Člověk je tvor od přírody zvědavý. Kdybychom nebyli zvědaví, nic bychom se nedozvěděli a zdaleka bychom nebyli tam, kde jsme dnes. Otázka je tedy ideální způsob, jak zákazníky zaujmout. Není snad třeba zdůrazňovat, že pokud v předmětu položíte otázku, musíte na ni zákazníkům v e-mailu odpovědět.
Příklad: Jak si rychle pomoci od bolesti?
2. Použijte čísla
Číslovky jsou něco neobvyklého. Přeci jen se nevyskytují v každé druhé větě, a tak pokud se v textu objeví, je to jakési zpestření písmenkového stereotypu. Číslovky z textu "vyčnívají", proto dokážou upoutat naši pozornost. Nejčastěji se používají kulaté číslovky, čísla do desítky, nebo všeobecně známá čísla (365 dnů v roce, 12 měsíců atd.).
Příklad: 3 tipy, jak si rychle pomoci od bolesti
3. „Mást“ nebo jednat přímo?
Vytvořit e-mail, který je nápaditý a který z 0 na 100 zvýší naši ostražitost, si vyžaduje značnou dávku kreativity. Ale pokud se vám to zadaří, spolehněte se na to, že příjemci budou váš e-mail otevírat s myšlenkou: "Co za tím jen může být?"
Příklad: Vidíme se?
Když Vám takový e-mail přijde od člověka, který poskytuje konzultace v oblasti marketingu, řeknete si: Co tím asi myslí? A šup, rychle si e-mail přečtete. Tak co tím tedy myslel? Je to pozvánka k seznámení na sociálních sítích.
Protikladem tohoto je předmět, kterým hned sdělíte, co zákazníky čeká. Tím, že klientům sdělíte obsah e-mailu neznamená, že už je víc zajímat nebude. Naopak, budou se jim v hlavě honit otázky typu: Kdy? Kde? A proč?
Příklad: Povídání o e-mail marketingu
4. Jednejte osobně
Co zaručeně zabere na vašeho čtenáře je osobní způsob jednání. Dejte mu najevo, že hovoříte přímo k němu. Tím se stane Vaše komunikace ještě efektivnější. Když do předmětu přidáte slůvko Vy v příslušném pádě, jste na dobré cestě k tomu, aby váš e-mail otevřelo více klientů.
Příklad: Módní hodinky právě pro Vás, 2 tipy pro Vaše podnikání
TIP
V každém případě ale platí, že stále je se co učit. A když už vám docházejí nápady, jednoduše se inspirujte u ostatních. Zaregistrujte se k odběru newsletteru úspěšných firem či podnikatelů a sledujte jejich e-maily.
Nebo si jen při každodenním projíždění pošty dělejte poznámky, který předmět ve vás vzbudil nutkání e-mail otevřít. Vaše reakce jsou totiž totožné s reakcemi ostatních lidí.
Markéta Miksová
marketa@digitalni-obchodnik.cz
|