Blog Digitálního obchodníka

Dobrý článek rozhodne o prodeji

Obrázek, na kterém je zobrazen psací stroj. Obrázek patří k článku s názvem Dobrý článek rozhodne o prodeji.Chtěli byste napsat vlastní článek, ale.. Jak vlastně napsat článek, který prodává? Pokud tento úkol nechcete svěřit profesionálním copywriterům, napište článek sami. Přinášíme Vám pár tipů, čeho se v článku vyvarovat a co naopak posílit. 

 

Důležitý je titulek

 

Statistiky uvádí, že máte pouze 4 vteřiny na to, aby Váš článek případného čtenáře na internetu zaujal. A podle čeho ho článek zaujme? Samozřejmě podle titulku. Titulek by měl pobavit, fascinovat, šokovat. Zkrátka vytrhnout čtenáře z rutinního brouzdání po internetu. Kvalitní titulek uvádí pravdivé informace, nelže, naznačí, o čem článek bude a vzbudí čtenářovu zvědavost.

 

Dobrý článek rozhodne o prodeji

Jak napsat článek

 

Cítíte ten rozdíl?

 

Perex – zaháčkujte čtenáře

 

Pokud titulek čtenáře zaujme, rozhodně ještě nemáte vyhráno v tom, že článek přečte celý. O tom, jestli Váš článek bude úspěšný totiž rozhoduje především perex neboli úvodní odstavec článku. Tato část článku by tedy měla čtenáře ještě více zaujmout a „vzít mu dech“.

 

Rozhodně by se zde nemělo nacházet příliš mnoho encyklopedických dat. Čtenáři si zrovna nemusejí připadat, jako když sedí ve škole a poslouchají nezajímavé údaje téměř bez souvislostí. Zde je prostor pro to, lehce naznačit, čím se zabýváte a oslovit čtenářovy nenaplněné potřeby a touhy.

 

Aby byl článek poutavý, nebojte se v něm použít přitažlivé přívlastky. Jedině tak dokážete správně zaútočit na čtenářovy emoce.

 

Obsah – rozhodne o prodeji

 

Stále ještě cílíme na čtenářovy emoce. V prvním odstavci by se tedy měl čtenář nepochybně dozvědět to, co se stane, pokud nebude daný problém řešit. Jak se můžou jeho nesnáze dále vyvíjet a zhoršovat. 

 

Cílem většiny obchodnických článků je získat důvěru a ideálně prodat službu nebo produkt. Důvěru si získáte tak, že čtenáři nabídnete řešení jeho situace a uvedete, jaké možnosti má k dispozici. Ujistěte čtenáře, že je na správném místě a předložte mu různé varianty řešení problémů a porovnejte je mezi sebou. Jaké jsou jejich výhody a nevýhody, v čem se různí a v čem je která lepší. Dejte čtenáři prostor, ať si vybere sám, která možnost mu více vyhovuje. 

 

Závěrem pár slovy uveďte váš produkt či služby a nezapomeňte pod článek doplnit zřetelnou výzvu k akci (objednávka, kontakt atd.).

 

Rada nakonec?

 

Pokud se rozhodnete napsat článek, dbejte na to, aby nevypadal příliš jako reklamní sdělení. V záplavě reklam na internetu by totiž váš článek nemusel vůbec uspět. Nezapomeňte text členit do odstavců, aby celý článek nepůsobil příliš dlouze. Řiďte se pravidlem – pište pro lidi a nenapodobujte velké společnosti.

 

Markéta Miksová

marketa@digitalni-obchodnik.cz

co-kdyz-je-to-jinak-dusan-soucek

facebook





Kontakty

Máte nějaký dotaz, stížnost nebo přání? Neváhejte nás kontaktovat.

Adresa

Digitální obchodník, s.r.o.

Pod Všemi svatými 603/40, Severní Předměstí

301 00 Plzeň

IČ: 03242455

Telefon

ČR: +420 733 595 818, +420 733 595 805
Voláte ze zahraničí? Neutrácejte. Pošlete SMS, zavoláme zpět.


2020 © Digitální obchodník - Všechna práva vyhrazena
Webdesign Webdesign, tvorba webových stránek - RTsoft s.r.o.
Zpět nahoru